سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]
 

مسؤولان فرهنگی وارد عمل شوند
دهن کجی به ارزش ها؛ این بار توهین به یادگار امام (ره)
نماینده ی مجلس ششم و عضو حزب مشارکت، این بار برای دهن کجی به ارزش های انقلاب اسلامی، از یک بازیگر بر سابقه برای نقش یادگار امام (ره) استفاده می کند! بهروز افخمی، کارگردان فیلم « فرزند صبح » ایفای نقش کلیدی و تاریخ ساز مرحوم « سید احمد خمینی »، را به محمد رضا شریفی نیا سپرد!
شریفی نیا، دلال بازیگر در سینمای ایران است که در تمامی فیلم هایی که طی چند سال اخیر بازی کرده، در نقش های منفی و فاسد ظاهر شده است. این شبه هنرمند، غیر از مشکلات اخلاقی که به آن مشهور است، فعالیت و همکاری با گروهک های تروریستی و ضد انقلاب فرقان ومنافقین را نیز در سابقه ی خود دارد. حال جای سؤال دارد که چرا با وجود این تعداد بالای بازیگر توانمند و همچنین جوانان متعدد مستعدی که در آرزوی بازی در سینما هستند، افخمی، در فیلمی با موضوعی عظیم و حساس، هم نقش پدر و هم نقش فرزند راحل را به چنین بازیگری سپرده است؟
گفتنی است، افخمی برای نقش مادر بزرگوار حضرت امام (ره) نیز از بازیگری گیشه ای به نام هدیه تهرانی استفاده کرده است؛ بازیگری که متأسفانه او هم سابقه خوشی نداشته و در فیلم های بسیاری در نقش یک زن منحرف ظاهر شده.
* کارشناسان در این مورد نظر می دهند:
لجبازی با جامعه
یک منتقد متعهد سینمایی، با انتقاد از بازی شریفی نیا در نقش حاج احمد، آن را نوعی لجبازی و عناد با بخشی از جامعه خواند. محمد تقی فهیم، عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان سینمایی ایران، به خبر گزاری هنر گفت: سپردن این نقش که بسیار حساس و قابل توجه است به شریفی نیا، نوعی پافشاری، لجبازی و عناد با طیفی از جامعه از سوی بهروز افخمی است.
وی ادامه داد: شریفی نیا، با توجه به اینکه در بسیاری از فیلم ها نقش هایی منفی و زاویه دار بازی کرده است، برای بازی در نقش یادگار امام (ره) به هیچ وجه مناسب نیست، چون تماشاگر با ذهنیت فیلم های قبلی او به تماشای این فیلم می رود. دبیر اسبق سینمایی روزنامه ی کیهان، با اشاره به اینکه در سال های اخیر، شریفی نیا بازیگر پر حاشیه ای بوده است گفت: حاشیه دار بودن شریفی نیا به نقش و ارتباط او با مخاطب لطمه می زند و حساسیت ها را بر می انگیزد.
فهیم اضافه کرد: چنین اقدامی از سوی افخمی به سینما و حتی به مدیریت سینما لطمه می زند و مدیران را دچار چالش می کند. دبیر سرویس فرهنگی روزنامه سیاست روز و هفته نامه صبح صادق نیز در این باره گفت: افخمی با ساخت فیلمی درباره ی بزرگ ترین چهره ی انقلاب خود را نیازمند این می بیند که با سر و صدا و شارلاتانیزم مطبوعاتی، این کار را انجام دهد و میدان را شلوغ کند.
مهرداد شریف زاده همچنین با انتقاد از شرف الدین و برخی دیگر که از افخمی دفاع می کنند، این حمایت ها را نادرست خواند.
مسؤولان وارد عمل شوند
جای آن دارد که مسؤولان فرهنگی نظام در این باره حساسیت نشان دهند و جلوی این شارلاتان بازی ها را بگیرند. بدون شک پرداختن به موضوع زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امری کم اهمیت نیست که بتوان در مورد آن سکوت کرد؛ هر چند این موضوع از ریشه مشکل دارد؛ چرا که سپردن پروژه ای این چنین به بهروز افخمی که پیش از این با ساخت فیلم مبتذل و اباحه گر « شوکران » به ارزش های جامعه اهانت کرده بود، اساسا اشتباه بوده، چه رسد به اینکه نقش فرزند بزرگوار امام (ره) به این بازیگر بد نام سپرده شود.
اکنون وقت آن رسیده که مدیرانی که با رأی مردم انقلابی ایران به صدر آمده اند، در مقابل عقده گشایی و انتقام گیری افخمی، که یارانش از سوی مردم ورشکسته شدند، بایستند.



کلمات کلیدی :
  نوشته شده در  سه شنبه 86 اردیبهشت 18ساعت  5:31 عصر  توسط سید احمد ایمانی                نظرات دیگران()
آدرس مستقیم این نوشته


لیست کل یادداشت ها
خیبری ساکته،دود نداره سوز داره
برای دل تنگی خودم
جلوه ای از عبادت امام رضا علیه السلام
کلنا عباسک یا زینب...!
اسلام علیک یا ابوتراب
برای مرغ سحر رسانه ملی، فرزاد جمشیدی
حماسه حضور
جانستان بلوچستان (قسمت نهم)
برگرد(خیبر)
کاش نماز عیدفطر را به امامت مولای غریبمان اقتدا کنیم؟
من و شلوارم...
جانستان بلوچستان (قسمت هشتم)
روح جهاد و اخلاص مرزی نمیشناسد.
جانستان بلوچستان (قسمت هفتم)
عاشق شدیم و عاشق حیران ما شدند
[همه عناوین(201)][عناوین آرشیوشده]