سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

بسمه تعالی

کمی بیشترازدوکلمه حرف حساب :

دیروز ( 27/2/85 ) که روزنامه شرق رادیدم تیتر روزنامه نظرم را جلب کرد . و نامه جناب آقا ی کروبی به جناب آقای جنتی را خواندم ، اما بر خلاف انتظار لحن نامه اصلا در شان یک روحانی دینی و یک فردی که سالهاست ماننده همفکر انش شعار مردم سالاری و تحمل مخالف و ... را سر داده است، نمی باشد و از خواندن این نامه احساس بدی پیدا کردم با دوستان که صحبت شد دیدم دیگران هم همین احساس را دارند . البته من موفق نشدم خطبه های نماز جمعه را گوش کنم و اخبار آن را از طریق مطبوعات دنبال کردم و نمی خواهم از شخصی دفاع بی چون و چرا نمایم و اگر خطایی صورت گرفته است قابل تذکر و اصلاح می باشد و احیانا اگر سهو لسانی هم صو رت گرفته با شناختی که در این چند ساله از جناب آقای جنتی داریم ، می دانیم که ایشان با اخلاصی که دارند و علاقه که به انقلاب و پیشرفت کشور دارند مطالبی را بیان کردند که شاید کمی به نظر جنابعالی  بزرگ نمایی شده است ، اما باید از این نکته غافل نشد که شاید در دوره های قبل کار های خوب و گامهای بلند که دوستان راشاد و دشمنان نظام را خلع سلاح و یا مایوس نماید کمتر صورت گرفته و اکنون که چنین برنامه های را از رئیس جمهور محترم می بینند ما ننده مردم به شوق و شعف می آیند لذا باید از جناب آقای کروبی پرسید چرا در این شادی ها با مردم همراه نیستند . و اگر هم نقطه ضعفی می بینند چرا کام مردم را تلخ می کنند . بهتر نبود تذکراتتان را بازهم  طبق روال قبلی ، خصوصی مطرح می کردید و از سیاه نمایی و تخریب شخصیت افراد خودداری می کردید ، هرچه باشد شما ها بیشتر از دیگران می بایست شان این لباس رو حانیت را حفظ کنید و به آموزه های دینی و اخلاق اسلامی بیشتر پایبند باشید و اما اینجانب که نه در کسوت روحانیت هستم و در منصب حکومتی بلکه بعنوان یک دانشجو مشغول به تحصیل می باشم همان دانشجویی که عده ای سعی می کردند از نام آن و حمایت از او برای رسیدن به ریاست و یا بقای ریاستشان پلی بسازند ، چندین نکته را مشفقانه خدمتتان عرض می کنم :

الف ) اولا این که فرمودید « امید وارم که این نامه فتح بابی شود تا همه ی دلسوزان نظام بتوانند راه برون رفت از چالشهای سیاست خارجی را بجویند و حاصل کار گشودن باب گفتگو به سود ملت شریف ایران باشد » اگر به همین مقدار هم امیدوار هستید چرا به اختلافات داخلی دامن می زنید ثانیا ما نیازی به رابطه با امریکا نداریم و به تعبیر حضرت امام ( ره ) ما رابطه با امریکا را می خواهیم چه کنیم . مگر این که امریکا دست از خوی وحشیانه اش بردارد و تمام حق و حقوق ایران را بدون پیش شرط بپردازد و الا ملت ایران به لطف خدا راه خود را پیدا کرده و هرروز به پیش می رود و چناچه مسابقه ای برای برقراری رابطه با آمریکا برای برخی مسئولین هدف باشد این امر نه تنها به سود ملت نخواهد بود بلکه عامل بازدارنده پیشرفت می باشد و به نظر می رسد در خصوص این نامه برخی از آقایان که مغرضانه به اصل نامه اعتراض کرده اند نگران عقب ماندن از مسابقه رابطه می باشند تا اهداف روشنگرانه و الهی نامه .

ب) و اما این که بخاطر این جمله « این نامه الهام خداوند است . خداوند به مردم و این مملکت عنایت دارد » گفته اید شگفت زده شده ام ، از شما بسیار بعید می باشد برای ما که اعتقاد به هدایت الهی داریم و با آموزه های دینی بزرگ شده ایم و امدادهای الهی را در طول انقلاب بسیار دیده ایم مسئله ای بسیار ساده می باشد ، چه اشکالی دارد که خداوند برای هدایت بندگانش راه خیر و سعادت را به انها الهام فرماید یا مگر این مردم تا به حال مورد عنایت خداوند واقع نشده اند اصلا چرا راه دور برویم خود همین انتخاب جناب آقای دکتر احمدی نژاد در این دوره حساس واقعا یکی از عنایات بزرگ خداوند به این مردم بود و در واقع خداوند دلهای مردم را به این سمت هدایت فرمودند و راه درست انتخاب کردن را به عموم مردم الهام کردند که فردی مخلص و بسیجی و فهیم و مردم دار و مدیر لایق را انتخاب نمودند . جناب آقای کروبی آیا در طول عمرتان این تجربه دینی برای خودتان پیش نیامده !؟ یا اینکه فکر کردید همه کارهایتان را با فکر خودتان انجام داده اید ؟

ضمنا باید یاد آوری کنم به این جمله جناب آقای جنتی که « آمریکا قدرتش رو به افول است » همانطور که بیان کردند آغاز گر این حرکت امام بودند و در این جا برای یاد آوری هم بنده اشاره به پیام مقام معظم رهبری می نمایم که در دیدار با عمر البشیر رئیس جمهوری سودان ، فرمودند « استکبار و در راس آن آمریکا در سالهای گذشته هر روز ضعیف تر از قبل شده است و بر اساس سنت الهی قدرتهایی که مغرور می شوند و طغیان می کنند افول آنها آغاز می شود . ایشان تاکید فرمودند . ضعف و افول آمریکا اکنون برای همه نخبگان و حتی مردم عادی جهان اسلام آشکار شده است » حال از شما جناب آقای کروبی می پرسم آیا از این بابت مبهوت شده اید !؟

ظمنا اینکه فرمودید « برخی از همین روزنامه های اصول گرا ترجیح دادند تعبیر " الهام الهی " را از سخان پخش شده شما از صدا و سیما سانسور کنند .» در صورت صحت آنها هم اشتباه کرده اند .

ج) مطلب دیگر که کوتاه بیان خواهم کرد این که فرمودید « نامه امام به گورباچف را با نامه اخیر آقای احمدی نژاد به بوش شبیه سازی کرده اید » این دیگر بازی با الفاظ است و الا همه می دانند که جناب آقای دکتر احمدی نژاد  سرباز امام (ره) هستند و چه اشکالی دارد که همان کار الهی را که حضرت امام برای سربلندی اسلام و مسلمین انجام داده اند سرباز ایشان هم  به نوعی دیگر با الهام از آن حرکت الهی انجام دهند ؟

د) جناب آقای کروبی بسی مایه تاسف است که جنابعالی با لحنی تحقیر آمیز بخواهید مقام علمی جناب آقای دکتر احمدی نژاد را کوچک جلوه دهید و اینکه فرمودید « نامه مورد اشاره شما به قلم مدرسی از مدرسان دانشگاه علم و صنعت با تحصیلاتی در سطح دوره دکترای مهندسی عمران " با گرایش ترافیک " نوشته شده است » می خواهم بپرسم اگر چنین نامه ای را احیانا جناب آقای خاتمی ( رئیس جمهور سابق ) نوشته بودند باز هم با همین لحن و کنایه مطلب می نوشتید ؟ اگر چه وقتی مطلب شما را با دقت می خواندم گمان بردم برخی از آقایان تحریریه روزنامه شرق دخل و تصرفی در نامه شما کرده اند یا ویراستاری آن را به عهده گرفته اند مخصوصا در ستون سوم از روزنامه پاراگراف سوم احتمالا ردی از خودشان به جای گذاشته اند ، آیا نتایج انتخابات که هیچ اشاره ای به آن نکرده اید موجب مبهوت شدن شما شده است ؟ کار الهی بدست هرکسی صورت بگیرد مقدس است و ارتباطی به جایگاه ریاست جمهوری یا بالاتر و یا پایین تر ندارد . شاید یک روزی من هم تغییر رشته دادم و مشغول تحصیل در رشته عمران شدم آیا دیگر نمی توانم کار مقدس انجام دهم ؟

و اما از همه عجیب تر اینکه در مورد رئیس جمهور امریکا فرموده اید که « دست کم در ظاهر مومن به تعالیم حضرت مسیح است و حداقل ملحد نیست و بنا به دین و آئین خود عمل می کند و حتی حرمت پاپ به عنوان رهبر کاتو لیک های جهان را حفظ می کند و زانوی او را می بوسد .» باید عرض کنم فاین تذهبون ، کدام ظاهر آیا ظاهر تعالیم حضرت مسیح اینگونه است ایا کسی به عملکرد جرج بوش نگاه کند به ظاهر دین مسیح پی می برد و دیگر قرار است چه جنایتی کند و چه فعلی انجام دهد تا شما باور کنید که رئیس جمهور امریکا ملحد است یا نیست ؟

آیا این که مردم افغانستان و عراق را آنچنان قتل و عام کرده اند و جنایات بی حدو اندازه را شما عمل به دین و آئین مسیح می دانید و یک عمل سمبلیک احترام به پاپ که او هم تحت امر سیاستهای صهیونیستی می باشد و اراده ای برای مخالفت با سیاستهای آنها ندارد ، احترام به تعالیم حضرت مسیح می دانید ؟ حداقل به این سخن چامسکی اندیشمند یهودی الاصل امریکایی توجه کنید که گفته امریکا یکی از بزرگترین کشور تروریستی جهان است . آقا کروبی ، رئیس جمهور این کشور کیست  ؟ بهتر است به همان روزنامه شرق در همان شماره ای که نامه شما را چاپ کرده ( صفحه هفت مجلس ) نگاهی بیندازید که آقای عماد افروغ در نطق پیش از دستور خود بیان داشته اند « تمام تلاش متفکران و اندیشمندان زمان شناس و درد آشنا این است که سنگر مسیحیت را از بوش به عنوان جنایت کار معاصر بگیریند  واین واقعیت را به جهانیان تفهیم کنند که بوش به هیچ وجه فردی مذهبی و مسیحی نیست و اعمال و رفتار او با مسیحیت سازگار نیست .

ذ ) جناب آقای کروبی بر فرض که جناب آقای جنتی به خاطر علاقه شدیدشان به جناب آقای دکتر احمدی نژاد از نامه ایشان زیادی تمجید کرده باشند اما می خواهم بدانم کجای این تمجید از یک نامه تحقیر ملت ایران محسوب می شود علاوه بر این مگر یک اندیشمند نمی تواند رئیس جمهور شود یا یک رئیس جمهور نمی تواند به مقام اندیشمند برسد مگر دوستان شما در دوره ریاست جمهوری خاتمی بارها از ایشان به عنوان اندیشمند یاد نکردند آیا آن موقع هم غلو می کردند یا اشتباه مصلحتی صورت می گرفته اگر چه وقتی خبرنگاری ازایشان پرسیدند شما که مدرک دکترا ندارید چرا در تبلیغات ریاست جمهوری برخی به شما دکتر خطاب می کردند ایشان در پاسخ قریب به این مضمون گفته بودند که این اشتباه از سوی دوستان ما صورت گرفته و شاید نام برادر مرا با من اشتباه گرفته اند ولی بازهم همان دوستان به ایشان اندیشمند می گفتند ، اصولا به اعتقاد بنده مقام ریاست جمهوری منافاتی با اندیشمند بودن ندارد که اگر چنین شخصی بااین مشخصه رئیس جمهور ملتی شود انهم عنایت خداوند بر ان مردم میباشد .

و اما این نکته بسیار مهم را خواهم گفت و از این گفته در هردو دنیا دفاع خواهم کرد و آن نکته این است که جناب آقای کروبی اگر آقای دکتر احمدی نژاد یا هر مسئول دیگری بتواند تا آخر مسئولیتش در این کشور اسلامی مخلصانه و پر کار و پرتلاش برا ی اهداف عالیه نظام اسلامی بسیجی وار کار کند که نتیجه تلاشش هم برا ی فرهنگ هم برای اقتصاد هم برای عمران و آبادانی مردم و نهایتا رضای خداوند باشد قطعا مقامش از حافظ و سعدی و فردوسی بالاتر خواهد بود که مقام مجاهد فی سبیل الله از مقام شعر و شاعری قطعا برتر و بالاتر می باشد و چرا شیپور را از دهانه گشاد آن می نوازید مگر نه اینکه معلمین آموزگاران ملت هستند و مگر شهید رجائی معلم نبود و اگر یک معلمی مانند شهید رجائی به ریاست جمهوری برسد از مقام اندیشمندی ساقط می شود که جناب عالی فرموده اید «مسئولان کشور هراندازه که اندیشمند و محقق و متفکر هم باشند آموزگار ملت نیستند چرا که ظهور و خروج آنان از حکومت بر اساس معادلات قدرت صورت می گیرد نه تحولات حوزه معرفت» آیا این یک مغالطه فلسفی نمی باشد؟ آیا نخوانده اید که حکمای قدیم مانند افلاطون و ارسطو بیان می کردند که حاکمان باید از میان فیلسوفان و اندیشمندان باشند؟ آیا به نظر شما این حاکمان بعد از رسیدن به حکومت از لحاظ علمی  نمی بایست اظهار نظر کنند؟ واگر مشکل به نظر شما نقل در کتاب های درسی و دانشگاهی می باشد خوب می شود از این به بعد در کنار درس دهقان فداکار، درس رئیس جمهور فداکار را هم اضافه کرد.

ر) جناب عالی نگران غلو در بین مسئولین هستید این فکر خوبی می باشد و تذکر در این زمینه بسیار شایسته می باشد و اشاره خوبی هم کردید به حضرت امام که وقتی جناب آیت الله مشکینی و جناب آقای فخرالدین حجازی از امام ستایشی کردند که ممکن بود غلو تلقی شود، ایشان چگونه با این ستایش ها در همان جلسه مخالفت کردند.جناب آقای کروبی خوب است همین تذکر را هم به آقای مرتضوی فر، وزیر شعار هم بدهید که بین خطبای نماز جمعه بسیار متمایز تجلیل می فرمایند به عنوان مثال وقتی جناب آقای رفسنجانی برای نماز جمعه تشریف می آورند ایشان هیجان زده میشوند وبه مردم مژده میدهند که هم اینک توجه شما رابه خطبه های تحلیلی،تحقیقی،تکبیری،تشویقی، وهرچه افعال بروزن تفعیلی میباشد با شوق ابراز میدارند اما وقتی شخصیت دیگری از خطیبان نماز جمعه تشریف می آورند وزیر شعار خیلی ساده می فرمایند توجه شما را به خطبه های آیت الله .... جلب می کنم. جناب آقای  کروبی شما که در مورد غلو نگران هستید اگر مایل بودید یک تذکر در گوشی هم به وزیرشعار بدهید.

جناب آقای شیخ مهدی کروبی منهم یکی ازآن مردم هستم که خواسته اید حرف های شما وجناب آقای جنتی را به پای روحانیت ننویسیم،چشم ازاین بابت مطمئن باش که ما خیلی پیش از این با آموزه های حضرت امام و معیار اسلام آشنا شده ایم . حضرت امام (ره) می فرمود « اسلام معیار و محک دارد و اگر با محک اسلام افراد را بسنجیم خواهیم فهمید که چقدر عملکرد او اسلامی است » لذا با همین محک اسلام است که دلسوزان به شما اعتراض می کردند که چرا مجری برنامه ماهواره ای شما قرار بود از بین افرادی انتخاب شوند که حداقل به جایگاه روحانیت و لباس مقدس آن ضربه بزند همچنین با نظر شما در مورد نظر سنجی و نه نظر سازی موافقم البته با تعمق در انتخابات اخیر هم می توان به نتایج نظر سنجی رسید در آخر به چند مطلب اشاره می کنم :

1 – شما هم به نامه خود بنگرید تا از نزدیک ببینید آیا در آن الهام الهی را می یابید یا ... ..

2 – صرف نظراز سخنان جناب آقای جنتی ، بهتر نبود کمی هم از دستاوردهای جناب آقای دکتر احمدی نژاد بیان می فرمودید تا شائبه ی نارضایتی شما از موفقیتها و پیروزی های اخیر ملت ایران در زمینه های گوناگون در اذهان بوجود نمی آمد ؟

3 – خطای نوشتاری برای بنده دانشجو بیشتر امکان دارد تا جنابعلی آیا شما خودتان در آن نامه غلو نکرده اید ؟

و السلام علی من اتبع الهدی

       

 



کلمات کلیدی :
  نوشته شده در  یکشنبه 85 اردیبهشت 31ساعت  1:50 عصر  توسط عشاق                نظرات دیگران()
آدرس مستقیم این نوشته


لیست کل یادداشت ها
خیبری ساکته،دود نداره سوز داره
برای دل تنگی خودم
جلوه ای از عبادت امام رضا علیه السلام
کلنا عباسک یا زینب...!
اسلام علیک یا ابوتراب
برای مرغ سحر رسانه ملی، فرزاد جمشیدی
حماسه حضور
جانستان بلوچستان (قسمت نهم)
برگرد(خیبر)
کاش نماز عیدفطر را به امامت مولای غریبمان اقتدا کنیم؟
من و شلوارم...
جانستان بلوچستان (قسمت هشتم)
روح جهاد و اخلاص مرزی نمیشناسد.
جانستان بلوچستان (قسمت هفتم)
عاشق شدیم و عاشق حیران ما شدند
[همه عناوین(201)][عناوین آرشیوشده]