سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   زن کژدمى است ، گزیدنش شیرین . [نهج البلاغه]
 

زبرینگ

زبرینگ؛
 
جایی که برای رسیدن بهش بعد از پرواز دو ساعته تهران – چابهار، هفت ساعت از چابهار، کُنارَک، ایران شهرو نیک شهر گذشتیم؛ یک مسیر طولانی در میان نخل های استوار و کوههای تیز و قله ای معروف به کوههای مریخی و عبور در هوای بسیار گرم تابستانی با ون و تویوتا، در جاده ای سنگلاخی و بدون آسفالت ، در میان آب و سنگ ، با همراهی مردانی مسلح و نگران از حضور 8 دختر شیعه، با احتمال حمله ی گروههای وهابی و بازماندگان گروهک ریگی، در قلب سلفی ها و سنی ها هیجانی داره که فقط وفقط باید مسافر منتظران خورشید بشوی تا لذتش رو درک کنی!!
****
تمام طول مسیر آقای احمدی(مسئول گروه جهادی منتظران خورشید) سعی میکردند نگاه اولیه و البته محتاطانه ای از منطقه ی عملیاتیمون به اعضا بدهند:
 
«روستای زبرینگ در محروم ترین شهرستان استان سیستان( معروف به دارالولایة والبته شیعه نشین) وبلوچستان( اهل تسنن)در بخش فنوج، شهرستان نیک شهر؛آخرین روستای هم مرز کرمان (15 کیلومتر تا کرمان و 60 کیلومتر تا بشاگرد) قرار دارد.
 شهرستان نیک شهر با 816 روستا در کلیه استان و 70 هزار نفر جمعیت، در جنوبی ترین نقطه ی ایران و نا امن ترین منطقه، رتبه ی اول محرومیت در استان را دارد.
 
 تمام روستاهای این منطقه اهل تسنن هستند و تنها روستای زبرینگ شیعه نشین هستند(به استثنای چهار خانوار)
****
از سال 1354 به شدت رژیم سلطنتی تلاش و همّ خود را روی شیعه زدایی این منطقه داشته است. هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب بویژه در دولت اصلاحاتِ خاتمی فشار زیادی بر روی تفکرات و اعتقادات مردم روستا بوده است.


برخی از اعضای گروهک ریگی، بومیِ این منطقه هستند و به عملکرد گروه جهادی منتظران خورشید به علت شیعه بودن و سرمایه گذاری مادی و معنوی در این منطقه حساسیت ویژه ای دارند(البته برخی از این دست تهدیدات گروهک های تروریستی بعد از اردو به ما منتقل شد)
 وهابیت با کمک عربستان و پاکستان مشغول هزینه کردن و سرمایه گذاری در روستاهای نیک شهر است؛به گونه ای که 90 درصد مساجد ساخته شده ، 80 درصد برق منطقه و 100 درصد مدارس شهرستان با هزینه و پیگیری های اهل تسنن ساخته  می شود (در برخی مناطق وهابیت سعی کرده بود با اقدامات چشمگیر سبد کالای مردم را تامین کند تا دین و دنیای آنها را در خدمت فرقه وهابیت در بیاورد؛گاهی دیده می شد منطقه ای که آب لوله کشی ندارد آب سرد کن مجهز در مساجدشون وجود داشت!!
البته این ها هرگز مانع از خدمت رسانی ما به هموطنان اهل سنتمان نخواهد شد و در این مدت تمام تلاش گروه منتظران خورشید بر پیشتازی در عرصه ی خدمت رسانی به مردم و سبقت از وهابیت است؛ به همین دلیل تلاش برای آبرسانی،ساخت سرویس های بهداشتی، انجام فعالیت های آموزشی وفرهنگی و... در روستاهای کُتیج، اِسپند، رَمش و... شده است.
****
متاسفانه از سال 54 تا 88 روستاهای این منطقه هیچ تغییری نکرده است؛زندگی در کپر، عدم وجود حمام و دستشویی، عدم حضور مسئولان و بی خبری کامل از اوضاع و شرایط استان، وحتی عدم دسترسی به آب شُرب سالم!!
تا اینکه با عنایت حضرت ولی(ع)؛ گروه منتظران خورشید، به روستای زبرینگ می رسد و از سال 88  با شروع عملیات عمرانی خود و تلاش برای آگاهاندن مسئولان از وجود فقر و محرومیت این منطقه فعالیت های جهادی برای رفع محرومیت این منطقه بصورت جدی دنبال می شود.
****
کم کم درد ستون فقرات و مهره های گردن داشت شروع جهاد اصغر(بخونید صغری خانوووم!!) رو یادآور می شد که ساعت 7:30 شب به تابلویی رسیدیم



کلمات کلیدی :
  نوشته شده در  سه شنبه 91 اردیبهشت 12ساعت  1:30 عصر  توسط عشاق                نظرات دیگران()
آدرس مستقیم این نوشته


لیست کل یادداشت ها
خیبری ساکته،دود نداره سوز داره
برای دل تنگی خودم
جلوه ای از عبادت امام رضا علیه السلام
کلنا عباسک یا زینب...!
اسلام علیک یا ابوتراب
برای مرغ سحر رسانه ملی، فرزاد جمشیدی
حماسه حضور
جانستان بلوچستان (قسمت نهم)
برگرد(خیبر)
کاش نماز عیدفطر را به امامت مولای غریبمان اقتدا کنیم؟
من و شلوارم...
جانستان بلوچستان (قسمت هشتم)
روح جهاد و اخلاص مرزی نمیشناسد.
جانستان بلوچستان (قسمت هفتم)
عاشق شدیم و عاشق حیران ما شدند
[همه عناوین(201)][عناوین آرشیوشده]