سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمندعبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

قربانیان خشونت هاى ورزشگاهها همیشه به فوتبال ارتباط پیدا کرده است و آنان را بیشتر نوجوانان و پیر مردان تشکیل داده اند. شاید به گزاف نگفته باشیم که هیچ ورزش دیگرى با ضایعه هاى مشابهى چنین سوگوار نشده است.
آیا مى توان با صراحت گفت که: فوتبال وخشونت پیوندهاى خاصى دارند؟ چرا در مسابقه بزرگ فوتبال داخلى تماشاگران دست به تخریب اتوبوسها، مینى بوسها و دیگر وسایل نقلیه مى زنند.
فرهنگ سازى در ورزش یکى از معدود فعالیت هایى است که در جامعه ما نادیده گرفته شده است. شاید طرفداران فوتبال با این اتهام علیه رایج ترین ورزش، مخالف باشند و مى گویند که در جامعه امروز خشونت در همه جا وجود دارد و شکلهاى بسیار متنوع به خود مى گیرد: از کشتارهاى جنگى تا عوارض روزمره تبهکارى و جنایت. و ورزشگاهها را هم در امان نمى گذارد، زیرا کسانى که به آنجاها مى روند فراورده هاى همین جامعه اند. اما بحث بر سر این است که چرا در رشته هاى دیگر ورزش این اتفاقات به وقوع نمى پیوندد؟ دو و میدانی، شنا و حتى بسکتبال و والیبال هرگز با این عارضه روبرو نیستند. شاید فوتبال خود منشاء خشونت نباشد، اما نوع احساسات و وابستگى هاى تیمى و حتى ناسیونالیستى به نوعى در فوتبال نشر پیدا کرده است که گاه از مرز علاقه مندى فراتر رفته و منجر به درگیرى مى شود. ادامه ....



کلمات کلیدی :
  نوشته شده در  یکشنبه 86 دی 2ساعت  7:41 عصر  توسط عشاق                نظرات دیگران()
آدرس مستقیم این نوشته


لیست کل یادداشت ها
خیبری ساکته،دود نداره سوز داره
برای دل تنگی خودم
جلوه ای از عبادت امام رضا علیه السلام
کلنا عباسک یا زینب...!
اسلام علیک یا ابوتراب
برای مرغ سحر رسانه ملی، فرزاد جمشیدی
حماسه حضور
جانستان بلوچستان (قسمت نهم)
برگرد(خیبر)
کاش نماز عیدفطر را به امامت مولای غریبمان اقتدا کنیم؟
من و شلوارم...
جانستان بلوچستان (قسمت هشتم)
روح جهاد و اخلاص مرزی نمیشناسد.
جانستان بلوچستان (قسمت هفتم)
عاشق شدیم و عاشق حیران ما شدند
[همه عناوین(201)][عناوین آرشیوشده]