سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
 

به یاد کربلا دلها غمین است       دلا خون گریه کن چون اربعین است

 

* - هزاران نفرازاعضای هیاتهای مذهبی دانشجویی ازدانشگاههای سراسرکشور در شب اربعین حسینی درحضوررهبرمعطم انقلاب اسلامی درحسینیه امام خمینی(ره) عزاداری کردند.

این مراسم پرفیض بااقامه نمازمغرب وعشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

 * - ایرانیان مقیم مسکو با برگزاری مراسمی در مسجد خاتم الانبیا(ص) این شهر، اربعین شهادت سالار شهیدان کربلا امام حسین (ع)را گرامی داشتند. دراین مراسم که شب گذشته برگزار شد سفیرایران در روسیه، مسوولان و کارکنان نهادهای ایرانی در این کشور، دانشجویان ایرانی و خانواده‌های آنان حضور داشتند. پس از مراسم نماز جماعت، حجت‌الاسلام خدایی در مورد قیام امام حسین (ع) و اثرات این قیام برای حفظ اسلام در قرون اخیر سخن گفت. در ادامه مراسم ، نوحه خوانی و عزاداری بمناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا برگزارشد.

* - آیین عزاداری اربعین حسینی دیشب و امروز با حضور عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای استان کرمان برگزار شد. در این آیین، سوگواران و عزاداران با اجتماع در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد شهرها و روستاهای این استان و برپایی دستجات سینه‌زنی و عزاداری، اربعین شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یارانش را گرامی داشتند. مداحان اهل بیت (ع) نیز در این آیین در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش به نوحه‌سرایی ومداحی پرداختند. همچنین دوستداران و عاشقان آن حضرت با توزیع نذورات در بین مردم ارادات خالصانه خود را به خاندان نبوت و امامت ابراز داشتند.

* - آیینهای عزاداری اربعین حسینی دیشب و امروز با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در جای جای شهرستان آبادان برگزار شد. در این آیین زن و مرد ، کوچک و بزرگ و هر کس که توانایی عزاداری داشت، با شرکت در مجالس عزاداری، اربعین امام حسین (ع) و ‪ ۷۲‬تن از یاران با وفای آن حضرت را گرامی داشتند. برخی از حاجتمندان با طبخ غذا و توزیع آن بین نیازمندان نسبت به خاندان عصمت و طهارت عرضه ارادت کردند. مرثیه سرایان و مریدان اهل بیت نیز با پرداختن به سجایای آن امام و یاران عاشقش ، عزاداران حسینی را با کرامات خاندان وحی آشنا کردند. به گزارش خبرنگاران ایرنا ، در خرمشهر ، اروندکنار و جزیره مینو نیز عزاداران حسینی با برپایی مجالس سوگواری در اربعین امام حسین (ع) و یارانش عزاداری کردند.

* - شهرستان مراغه در سالروز اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) غرق در عزا و ماتم شد. مردم عزادار این شهرستان دیشب با برگزاری آیین‌های سوگواری و تعزیه خوانی در مساجد ، حسینیه‌ها و تکایا در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند. از صبح امروز (شنبه) نیز هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شهر و روستاهای این شهرستان برای برگزاری آیین‌های ویژه اربعین حسینی و عزاداری در سوگ ابا عبدالله الحسین (ع) به سوی امامزاده چکان این شهرستان رهسپار شدند. همچنین در این روز معابر ، محلات و کوچه‌های شهر و روستاهای این شهرستان در سوگ امام حسین (ع) سیاهپوش شده است. پخش نذورات و اطعام در کوچه‌ها، محلات و در بین دسته‌های عزاداری از دیگر آیینی است که علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روز اربعین حسینی در این شهرستان انجام می‌دهند. همچنین به گزارش خبرنگاران ایرنا از عجبشیر و چاراویماق آیین‌های ویژه عزاداری اربعین حسینی در این شهرستان‌ها نیز برگزار شد.

* - در سالروز اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، آیین‌های عزاداری به این مناسبت در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. مردم استان، با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از مقابل مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، در غم شهادت قافله‌سالار عشق و اسارت خاندان نبوت خون گریستند. دسته‌های عزاداری، در مناطق مختلف با حضور در گلزارهای شهدا یاد و خاطره همه ایثارگران راه دین را گرامی داشتند. عزاداران حسینی استان در اربعین حسینی با حضور در اماکن متبرکه با نذر کردن و روشن کردن شمع، حاجت خود را از آن امام شهید طلب کردند. آیین سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان راه حق، در مسجدجامع شهرکرد به صورت باشکوهی با حضور جمعی از مسوولان و جوانان و مردم عزادار برپا شد. به گزارش ایرنا، همچنین دسته‌های عزاداری شهرکرد در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون به سوگواری پرداختند. در آیین سوگواری اربعین حسینی(ع) بیش از ‪ ۶۷۱‬هیات عزاداری در چهارمحال و بختیاری فعال شدند.

* - همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی،عاشقان و ارادتمندان به‌خاندان پیامبر گرامی اسلام ، با حضور در حسینیه سفارت ایران در پکن به عزاداری و سوگواری پرداختند. دراین مراسم‌معنوی که شنبه شب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد، ایرانیان مقیم پکن باقرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا ، درمظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند. دکتر جواد منصوری سفیر ایران در چین در این مراسم در سخنانی با تشریح وقایع تاریخی دوران عاشورای سال ‪ ۶۱‬هجری تا اربعین امام حسین(ع) ، گفت : خون شهدا ، بیمه‌کننده نهضت اسلامی بوده است . سفیرایران در چین اضافه کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) باعث شد تا اسلام باقی بماند. گزارش ایرنا حاکی است ،شرکت‌کنندگان دراین مراسم، همچنین با نوحه‌خوانی و سینه زنی یادو خاطره شهدای مظلوم کربلا را گرامی داشتند و عزت مسلمین را از درگاه خداوند متعال طلب کردند.

* - آیین بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) جمعه شب با حضور علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت در مسجد امام رضا (ع) عشق‌آباد پایتحت ترکمنستان برگزار شد. در این آیین ایرانیان مقیم ترکمنستان، مسوولان و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در عشق آباد و دوستداران خاندان اهل‌البیت(ع) این کشور با مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی اشک ماتم ریختند و ندای یا حسین سردادند. اقامه نماز جماعت، مداحی و صرف شام از دیگر برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا در عشق‌آباد بود.

* - مراسم عزاداری اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) روز شنبه‌در مناطق شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد. در این روز دوستداران خاندان اهل بیت عصمت وطهارت(ع) با شرکت در هیاتها و دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن در اربعین حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش نوحه‌خوانی و عزاداری کردند و درمصیبت واقعه کربلا اشک ماتم ریختند. به همین مناسبت شب گذشته مردم اراک در با حضور درمساجد و حسینیه‌ها در عزای سالار شهیدان به سوگ نشسته و زیارت عاشورا قرائت کردند. در این محافل سخنرانان با بیان گزیده‌ای از واقعه کربلا و اسارت خاندان امام حسین(ع)، نقش حضرت زینب کبری (س) در زنده نگداشتن پیام کربلا و عاشورا را یادآور شدند. امروز نیر دسته‌های عزاداری با حضور در خیابانهای اصلی شهرهاارادت قلبی خود به امام حسین (ع) و یارانش را به نمایش گذاشتند. به گزارش خبرنگاران ایرنا، در شهرستانهای آشتیان، تفرش، شازند و کمیجان نیز مراسم اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شده است.  



کلمات کلیدی :
  نوشته شده در  یکشنبه 85 اسفند 20ساعت  3:32 عصر  توسط سید احمد ایمانی                نظرات دیگران()
آدرس مستقیم این نوشته


لیست کل یادداشت ها
خیبری ساکته،دود نداره سوز داره
برای دل تنگی خودم
جلوه ای از عبادت امام رضا علیه السلام
کلنا عباسک یا زینب...!
اسلام علیک یا ابوتراب
برای مرغ سحر رسانه ملی، فرزاد جمشیدی
حماسه حضور
جانستان بلوچستان (قسمت نهم)
برگرد(خیبر)
کاش نماز عیدفطر را به امامت مولای غریبمان اقتدا کنیم؟
من و شلوارم...
جانستان بلوچستان (قسمت هشتم)
روح جهاد و اخلاص مرزی نمیشناسد.
جانستان بلوچستان (قسمت هفتم)
عاشق شدیم و عاشق حیران ما شدند
[همه عناوین(201)][عناوین آرشیوشده]